На Лондонской GDC Peter Molyneux рассказал немного о будущей Fable 2. Ключевым аспектом игры станет “владение”. Можно будет прикупить недвижимость - дома, улицы, даже подземелья и замки. Штука в игре не новая, но, надеемся, Molyneux поднимет ее на новый уровень. Также, можно будет “владеть” семьей. Заводить жену, детей; строить отношения и домочадцев. Наконец, у многих ваших действий будет долговременный эффект. Скажем, если вы спасете цыганский лагерь от врагов, позже он превратится в деревню, а затем даже в город. А если нет, то нет.
Взято с сайта
http://www.gamerscan.com/mА кто ещё понимает по английски по вот читайте
Fable 2 details emerge from GDC London
Addressing the Game Developers Conference in London, Lionhead designer Peter Molyneux has shed a bit of light on Fable 2. Thanks 1UP. By Molyneux's account, one of the key concepts in the game will be ownership. You'll be able to buy several forms of property, ranging from houses and streets to dungeons and castles. Some properties will generate quests - Molyneux gives the example of thieves stealing wine from your cellar. In another form of "ownership," players will have a family. These relatives will love you unconditionally, moving to new homes as you see fit and adapting to your moral characteristics. You can be kind or cruel to them regardless; eating pie in front your starving child will at least anger your spouse. This system should also apply to strangers. Finally, some of your actions will have a temporal effect. If you save a gypsy camp from a band of enemies called Hobbs, the camp will eventually grow into a village, and later a town. Slaughtering the gypsies will leave the camp barren. Fable 2 is set to release for the Xbox 360 sometime in 2007.
И если можно переведите.
Концеп арт -->
http://www.tutmatov.kursknet.ru/files/games/fable1.jpg