Half-Life 2, Doom 3 Assets in S.T.A.L.K.E.R.? [05:54 pm]
199 Comments - Chris Remo
This week, threads have started showing up on various forums containing what appears to be evidence that GSC Game World's recently released shooter S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl makes use of a number of graphical assets taken directly from commercially released games such as Valve's Half-Life 2 and id Software's Doom 3. Many forum posters are speculating that the assets were used without authorization.
One of the first threads to be made regarding the matter was posted to the MapCore forums; the thread creator, user michi.be, posted screen captures allegedly comparing the light image folders from S.T.A.L.K.E.R. to those of Doom 3 (all screen captures locally mirrored). Tellingly, though some of the images had been modified in various ways, such as having hue or saturation adjustments, the original filenames from the Doom 3 folders remained the same--for example, a file with the Doom-esque name "lights_impflash.dds," referring to one of the game's enemies, was visually modified in the S.T.A.L.K.E.R. folder but retained the filename.
Later in the same thread, user Johnny posted an image allegedly comparing a water texture from S.T.A.L.K.E.R. to a water texture from Half-Life 2. As in the Doom 3 case, the images were nearly identical and the filename was unchanged with the exception of its extension.
Responding to inquiries made by Shacknews, id Software CEO Todd Hollshead stated:
I've seen a post on a web forum that claims DOOM3 assets are used in another game, but we've been working hard on Enemy Territory: Quake Wars as well as our own internal project and have not had the time to fully investigate or otherwise verify that the claim is true. Only from what I've seen on the Web, it's concerning. However, it may turn out to be nothing. Nevertheless, it would be improper to make any decision about a course of action until we find out whether the claim is true, and what assets from DOOM3, if any, have potentially been used.
Hollenshead's reply suggests that if S.T.A.L.K.E.R. developer GSC Game World did in fact make use of id Software assets, it was not done with id's consent. Shacknews has also contacted Valve and GSC on the matter, but neither party had responded at the time this story was published.
Klim писал(а):Помогите в прохожддении,нимагу выйти из лаборатории х18,взял доки и не могу выйти.Дверь "кто то держит",летает какой то кекс и тебя огнем полевает !Куда идти?
Zero писал(а):Klim писал(а):Помогите в прохожддении,нимагу выйти из лаборатории х18,взял доки и не могу выйти.Дверь "кто то держит",летает какой то кекс и тебя огнем полевает !Куда идти?
Я лично кинул гранату в него и все открылось, так что убей его, ножом повтыкай в него, вобщем я прошел кинув гранату…
Klim писал(а):Так кинуть в дверь или в летающего кекса? Р.S Гранатами особо не раскадаешься.ибо осталась одна ……))))
russians… selling copyrighted material???
Finally some hard evidence. Its nice to see some other people seeing what I've seen for years.
Stolen source anyone?
http://money.cnn.com/2003/10/07/comment ... mn_gaming/
No wonder the game is so half-assed an full of bugs. Try coding on a engine that isn't even yours. First solid sign I had was when I went into console an typed cl_interpolate
Я поражаюсь… Ну почему разрабы моушн блёр в опции графики не включили?! Врубил сейчас через добавку в командную строку (-mblur) и, соответственно, в файлике user.ltx переменной r2_mblur дал значение 0.15. (За инфу Корушу с TweakGuides есессно большое-пребольшое.) Бегаю с час уже камеру во все стороны болтаю как очумевший. Скоро башка отвалится
Насколько я помню Valve о создании такого спецэффекта в Source только мечтает…
Настоятельно рекомендую всем эту фичу задействовать для повышения реализма. Ну или по крайней мере кинематографизма
имею пару вопросов. Где найти ВСС ?
найди кента Генерала "Воронина"
Klim писал(а):нимагу выйти из лаборатории х18,взял доки и не могу выйти.Дверь "кто то держит",летает какой то кекс и тебя огнем полевает !Куда идти?
BobCat писал(а):Есть ли в игре экзоскелет кроме как в помещении под саркофаком, в рабочем зале замедлительных стержней?
Не так давно на просторах всемирной паутины появились слухи о якобы ворованном контенте в игре S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl. В частности приводились сравнительные скриншоты S.T.A.L.K.E.R. vs Doom 3 и S.T.A.L.K.E.R. vs Half-Life 2. Не дождавшись официальных объяснений представителей заинтересованных сторон, портал the INQUIRER выяснил, что во всех случаях разработчиками были использованы стандартные текстуры, входящие в платные пакеты сторонних производителей.
Текстура воды "позаимствована" из пакета, приобретенного обеими компаниями у Marlin Studios. Представители Valve Software подтвердили эту информацию. Что касается схожих имен файлов с Doom 3, то утверждается, что в обоих случаях использованы всего лишь стандартные Impact Light текстуры, входящие во многие пакеты и имеющие такое же отношение к Doom 3, как и к S.T.A.L.K.E.R.
Caratel писал(а):Его (комп) тормазнёт немного и пух… всё… виснет.
jumper писал(а):Сон теперь доступен, правда снов маловато, но тоже забавно.
Зарегистрированные пользователи: AhrefsBot [Bot], Bing [Bot], DotBot [Crawler], Google [Bot], Trendiction [Бот], Яндекс [Бот]